Wednesday, January 14, 2009

Dagens äventyr

Sophie, Jacob och Hilda åker hem till Sigrid och äter god mat med vänner & bekanta. Tillbaka till skolan igen; Anna, Lydia och Hilda läser kosmos och äter godis i stora lass. Klockan blir halv nio och larmet går när vi panikslaget försöker ta oss ut ur den nedsläckta skolbyggnaden. Nödutgång resulterar i frihet! Hem till Adrian och Axel är där. De lagar middag och jag ligger i soffan med duntäcke & Liza Marklunds "Livstid". Efter god soppa och smörgås blir det te och kärlekssms. Åh vad du gör mig varm! Och musiken gör mig lugn. Bör sova men innnan dess bör jag njuta av denna stund. Jag känner mig fulländad, lycklig? Teet blir kallt, tulpanerna ser ledsna ut. Adrian och Axel pysslar i huset. Blir sentimental. Tänker tillbaka och njuter av den tid jag har och har haft. Tack! För onsdagen den 14 januari.

No comments: