Wednesday, April 14, 2010

Beijing

God morgon, idag lämnar vi kapitlet Japan och beger oss vidare till Kina och dess Beijing. Jag är ledsen för att jag inte har hunnit uppdatera min blogg någe vidare, men vi är farten konstant och dyra internetcaféer har inte varit prio ett.
Tokyovistelsen har varit mycket händelserik, ja rent ut sagt magisk. Jag älskar pulsen, alla märkliga (men inspirerande) klädkombinationer, kulturkrockar och en väldig massa japaner. Staden är vaken dygnet runt, alla dagar. Det är svindyrt och medan jag och Emmie håller så hårt i pengarna som det går drömmer vi oss bort till den lyx och dekadens Tokyo har att erbjuda. Tokyoborna älskar att shoppa! Och shoppingmöjligheter finns det. Hit ska jag definitivt tillbaka; på foto- och shoppingsemester. Vi avslutade vårt tågluffande i Japan på Park Hyatt, med en drink på New York bar (på 51 våningen) och lyssnade till en fantastiskt bra jazzband. Vi var lyriska, det var så perfekt! Nu känner vi oss verkligen mätta och nöjda, det är dags att bege sig vidare. Jag hoppas verkligen att jag får tillgång till vår vän Fifis dator i Beijing så att jag kan lägga upp lite pics (jag har tagit en hel del foton...). PUSS! PS. Tusen tack Fannie för att du finns och har välkomnat oss till din underbara säng och tokyoliv. Puss igen.

No comments: