Thursday, October 21, 2010

Andrew Kobe

Andrew Kobe och jag traffades tack vare Christines och Pacos engagemang. Varje fredag har kollegorna pa Andrews jobb afterwork i form av bowling och jag hade turen att fa folja med. Andrew som kallas Kobe ar uppvuxen pa en bondgard i Michigan tillsammans med mamma, pappa och en 4 ar yngre bror. Kobe fick ta mycket ansvar hemma da hans foraldrar hade fullt upp med heltidsjobbet pa garden. Till en borjan gick han i sina foraldrars fotspar och utbildade sig inom djurvard, men efter en del overlaggningar gav han sig istallet in pa ingenjorsprogrammet. Efter sin examen flytter Kobe ner till Dallas, Texas for att jobba.
Idag jobbar han med att installera airkonditionsystem at stora foretag och trivs otroligt bra med sitt jobb och sina arbetskamrater. Han jobbar hart och det blir inte mycket energi over efter en hel arbetsdag.
Da han aldrig rest utanfor USAs granser fragar jag vart och varfor han helst vill resa. Da drommer Kobe om att resa till England - han ar insatt i engelsk litteratur och film och skulle vilja kanna den engelska kulturen och naturen pa egen hand. Sedan visionerar han om Italien - framforallt for maten och landskapet.
Men kanske viktigast av att: "Om 13 ar har jag tagit flygcertifikat och kan i mitt lilla privatplan flyga hem till foraldrarna uppe i Michigan." Det skakar vi hand pa.

No comments: